У червні 2022 року Український ветеранський фонд Міністерства у справах ветеранів запустив гарячу лінію кризової допомоги для ветеранів та членів їхніх родин. Відтоді, за півроку роботи, надійшло вже понад сім тисяч дзвінків. У 2023 році проєкт планують масштабувати. 

На гарячій лінії за номером: 0 800 33 20 29 — працюють 12 досвідчених фахівців-психологів. Формат роботи — цілодобовий. Без вихідних і свят. 

Іноді буквально один дзвінок зможе дати полегшення, підтримку і бодай якусь впевненість у завтрашньому дні.

Психологи розповідають, що звернення на лінію бувають дуже різними: хлопці дзвонять вночі з передової, щоб просто «виговорити» свій страх. Дівчата телефонують, коли чекання і страх за кохану людину нестерпно зжирає зсередини. Батьки, які не знають, як їхні рідні в полоні і батьки, які втратили на війні синів або дочок. Телефонують люди і під час масованих обстрілів, коли несила здолати паніку і потрібно, щоб хтось був поряд, навіть якщо цей хтось по той бік слухавки.

“Був дзвінок від дружини воїна, який на на нулі. Ми поспілкувалися із нею і наприкінці вона сказала дуже важливу річ: “Якби я знала, що мені стане легше, я б зателефонувала набагато раніше”, — розповідає психологиня гарячої лінії кризової підтримки Українського ветеранського фонду Тетяна. 

Послугами гарячої лінії користуються рідні та близькі ветеранів-захисників, родичі загиблих, військові, які перебувають на реабілітації. 

“Я дуже хотіла бути корисною нашій загальній справі боронити свою державу і підтримувати людей у важку хвилину їхнього життя, в тих місцях, де вони перебувають зараз, бо до нас звертаються з різних куточків фронту та з усієї України і це дуже важливо”, — каже психологиня Олена. 

“Найважче було, коли люди розказували про жахіття, які вони пережили — Азовсталь, Маріуполь, Харків. Як вони тікали, як вони переживали цей досвід. Спілкувалася зі своїм психотерапевтом. Тому що це, до речі, дуже тяжко вислуховувати”, — ділиться своїм досвідом роботи психологиня гарячої лінії УВФ Тетяна. 

“Моє гасло: “Людині потрібна людина”. Вбачаю в цьому велику цінність нашої лінії, що людина може отримати підтримку будь-де в Україні, де вона знаходиться, достатньо лише телефон”, — пояснює психологиня Надія.

Проєкт реалізовують за сприяння програми “Український фонд швидкого реагування”, яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.