Менше третини українців (32%) вважають необхідним зберегти у своїх традиціях Діда Мороза, інші респонденти або байдужі, або вважають, що потрібно відмовитися від радянських символів Нового року. При цьому Новий рік планують святкувати понад половина українців. Такі дані соціологічного дослідження, проведеного компанією «Active Group» за допомогою онлайн-панелі «SunFlower Sociology», проведеного 7-14 грудня 2022 р.

З половини українців (51,4%), які будуть святкувати Новий рік: 22,1% точно будуть, 29,3% – скоріше будуть. Чверть опитаних (25,9%) скоріше не будуть святкувати, а 6,5% однозначно не будуть. 16,2% респондентів не визначилися з відповіддю.

Відповідаючи на запитання «Коли ви святкуватимете Різдво?», 26,5% респондентів назвали дату 7 січня, майже стільки ж – 26,4%  святкуватимуть 25 грудня. Ще 20,1% українців будуть святкувати Різдво в обидва дні. 9,8% взагалі не святкуватимуть цей день, а 17,3% респондентів не визначилися із відповіддю.

Якщо порівнювати цьогорічні результати з відповідями на таке ж запитання в 2021 році (відповідно до опитувань, проведених компанією «Active Group»), то майже удвічі (з 14% до 26,4%) збільшилася кількість українців, які будуть святкувати Різдво 25 грудня. Відповідно на 22,1% зменшилася кількість опитаних, які святкують 7 січня. Кількість респондентів, які святкують обидва Різдва, та, тих, хто не святкує, майже не змінилася. Кількість тих, хто не визначився з відповіддю, у 2022 році збільшилася утричі – з 5,3% до 17,3%.

Переважна більшість українців (69,7%) ще не почали готуватися до святкування Нового року, а чверть (24,5%) респондентів почали підготовку. 8,5% не визначилися з відповіддю.

Відповідаючи на запитання «Чи потрібно відмовитись від таких символів Нового року як Діда Мороз та Снігуронька?», 26,5% українців відповіли, що точно потрібно, ще 41,5% сказали, що можливо потрібно відмовитися. Натомість 32% вважають, що ці символи Нового року мають залишитися. 

Повну презентацію із результатами дослідження можна завантажити за посиланням.

Дослідження здійснено компанією «Active Group» за допомогою онлайн-панелі «SunFlower Sociology». Метод: самозаповнення анкет громадянами України віком 18 та більше років. Вибірка: 600 анкет (репрезентативна за віком, статтю і регіоном України). Період збору даних: 7-14 грудня 2022 р. 

Приєднатись до онлайн-панелі SunFlower Sociology та отримувати грошову винагороду за проходження опитувань можна за посиланням.