Фахівцями Північного офісу Держаудитслужби проведено державний фінансовий аудит і ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності державного підприємства «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України».
«Проведеними заходами державного фінансового контролю засвідчено цілу низку проблем та факторів, що мали негативний вплив на діяльність Підприємства та повноту отримання доходів. Це вплинуло на формування кінцевого фінансового результату діяльності підприємства, а відтак, повноти перерахування до держбюджету частини прибутку»
, – розповів начальник Північного офісу Держаудитслужби Олександр Карабанов.
За його словами, Регістр судноплавства України є професійною організацією у сфері морського та річкового транспорту, основні види діяльності якого пов’язані із забезпеченням безпеки судноплавства, що в першу чергу здійснюється шляхом проведення заходів державного контролю (нагляду) за морськими та річковими суднами, та за станом гідротехнічних споруд (ГТС).
Аудиторами встановлено, що окремі власники гідротехнічних споруд та експлуатуючі організації нехтували необхідністю здійснення щорічних оглядів технічного стану ГТС і не звертались до Регістру судноплавства із заявками щодо їх проведення.
«Регістр судноплавства – єдина в Україні організація, яка має право надавати послуги з технічного нагляду за гідроспорудами, видавати свідоцтво про їх технічний стан та придатність до експлуатації. Однак, на законодавчому рівні держпідприємство не має заходів впливу на власників та експлуатуючих організацій ГТС за своєчасністю та черговістю проходження щорічних оглядів ГТС. Це ставить під сумнів дотримання безпеки при експлуатації ГТС, створює ризик аварійності та позбавляє можливості отримати належний дохід від надання послуг з технічного нагляду за ГТС – на суму понад 31,8 млн гривень розрахунково, – підсумував Олександр Карабанов.
Також встановлено, що керівництвом підприємства за ініціативою органу управління (Державної служби морського та річкового транспорту України) було прийнято неефективне управлінське рішення про передачу функцій з огляду малих суден стороннім суб’єктам господарювання недержавної форми власності (так званим «визнаним підприємствам»). Внаслідок цього Регістром судноплавства втрачено можливість отримати належний дохід від надання послуг з огляду малих суден на суму понад 18,7 млн. гривень.
Матеріали контрольного заходу, де зафіксовано порушення законодавства при використанні державних коштів, передано до правоохоронних органів для відповідного реагування.