Додаток 2
до Порядку передачі документації для
надання висновку з оцінки впливу на
довкілля та фінансування оцінки
впливу на довкілля
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля не зазначається
суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки
впливу на довкілля, для паперової версії
зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПРОЄКТ-К» 45404840
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 25004, Кіровоградська область, місто Кропивницький, вулиця Покровська, будинок 50
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
.
Будівництво сховища №11А на території ПЗРВ «Буряківка» у зоні відчуження Київської області.
Планована діяльність, її характеристика Технічна альтернатива 1
Проєктоване сховище № 11А призначене для захоронення радіоактивних відходів 1-ої та 2-ої категорії за класифікацією ОСПУ-2005 по критерію питомої активності.
Проєктоване сховище № 11А – це приповерхнева земляна ємність траншейного типу трапецієподібної форми з шириною по днищу 14,0 м, глибиною 4,0 м і закладенням укосів 1:3,5. Довжина траншеї по днищу 125,0 м. Обсяг РАВ, що захоронюється – 18 000 м3.
По днищу та укосам влаштовано протифільтраційні екрани з глини товщиною 1,0 м.
Розширення ПЗРВ «Буряківка» необхідне у зв’язку із вичерпанням проектного ресурсу ПЗРВ, для приймання низькоактивних та середньоактивних РАВ навалом в обсязі не менше 18 000 м3 РАВ.
Технічна альтернатива 2
Будівництво приповерхневого сховища, облаштованого у споруді, для захоронення РАВ в спеціальних контейнерах.
Таке рішення не забезпечить потреби у прийманні РАВ, які відповідають критеріям приймання на ПЗРВ «Буряківка».
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Київська область, Чорнобильська зона відчуження, ПЗРВ «Буряківка»
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Не розглядається, у зв’язку з тим, що підприємство існує в установлених межах і на цій території експлуатується з 1987 року.
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Провадження планованої діяльності передбачається в Чорнобильській зоні відчуження – на території, що зазнала радіоактивного забруднення в наслідок аварії на ЧАЕС, забороненій для вільного доступу громадян. Проживання населення заборонено, населення евакуйоване.
Режим роботи персоналу підприємств в зоні відчуження – вахтовий.
Житлова та громадська забудови в районі розміщення об’єкту відсутні.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Мінімізація наслідків Чорнобильської катастрофи. Плановані роботи спрямовані на створення сховища РАВ із забезпеченням необхідних параметрів стійкості сховища з метою недопущення поширення радіоактивних речовин і носять природоохоронний характер.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
ПЗРВ «Буряківка» експлуатується з 1987 року. ПЗРВ складається із 31-го приповерхневого сховища (траншеї) для захоронення РАВ. З них: 30 траншей – заповнені і закриті, траншея № 21А – заповнена, виконуються роботи щодо її закриття.
Основним інженерним бар’єром сховищ є ущільнений шар глини товщиною 1 метр, що забезпечує локалізацію РАВ від навколишнього середовища. ПЗРВ «Буряківка» – це один з основних елементів системи поводження з великими обсягами РАВ, які утворились в результаті Чорнобильської аварії, споруджений в рамках першочергових заходів з ліквідації аварії. Експлуатація сховищ цього ПЗРВ забезпечує захоронення великої кількості низько-активних РАВ, що утворюються в ході робіт при діяльності на забруднених територіях зони відчуження та остаточне захоронення післяаварійних РАВ, які дотепер знаходяться в пунктах тимчасової локалізації (ПТЛРВ) в зоні відчуження.
До ПЗРВ «Буряківка» надходять тверді радіоактивні відходи: будівельні конструкції, металобрухт, фрагменти залізобетону, радіоактивний ґрунт, щебінь, зола, шлам із шламонакопичувачів пунктів дезактивації тощо.
Проєктоване сховище призначене для захоронення радіоактивних відходів (РАВ) 1-ої та 2-ої категорії за класифікацією ОСПУ-2005.
Основні характеристики проектованого сховища № 11А:
Тип сховища – приповерхнева земляна ємність траншейного типу (котлован у формі трапеції, який виконується на пів виїмкою та на пів насипом ґрунту);
Внутрішні розміри ємності сховища для розміщення в ній РАВ:
глибина ємності сховища від природної поверхні землі на місті розташування сховища згідно генплану – 4,0 м,
висота укладання РАВ в ємності~ не менше 5,8 м,
максимальна довжина ємності~ 182,0 м,
максимальна ширина ємності ~ 44,0 м,
довжина днища ~ 125,0 м,
ширина днища ~ 14,0м;
Об’єм ємності сховища для складування РАВ -18 000,0 м3;
Закладення бокових укосів ємності – не більше 1:3,5 в поперековому розрізі;
Положення горизонту ґрунтових вод від днища котловану – не менше 4,0 м;
Нижній протифільтраційний екран:
глиняний екран з щільністю скелету 1,7 т/мз товщиною 1,0 м,
захисний шар місцевого ґрунту з щільністю скелету 1,6 т/мз товщиною 0,6 м;
залізобетонне покриття, дорожні плити товщиною 0,14 м.
- :
щодо технічної альтернативи 1.
Проектоване сховище № 11А ПЗРВ «Буряківка» знаходиться в Чорнобильській зоні відчуження, на землях, виведених з господарського обігу з довгостроковим обмеженням їх використання. На території, для якої обов’язковим є: дотримання чинних нормативно-правових актів з радіаційної безпеки, по поводженню з радіоактивними відходами та в сфері охорони навколишнього природного середовища; державних будівельних норм; наявність дозвільних документів та дотримання їх особливих умов (ліцензія, санітарно-гігієнічний паспорт, спеціальний дозвіл тощо); виконання регламентів радіаційно-екологічного моніторингу та радіаційно-дозиметричного контролю.
щодо технічної альтернативи 2.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності аналогічні технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Планована діяльність буде здійснюватися в межах території ПЗРВ «Буряківка», на земельній ділянці, для якої застосовуються норми статті 121 Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи»
щодо територіальної альтернативи 2.
аналогічні технічній альтернативі 1.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Майданчик ПЗРВ «Буряківка» має мережу автомобільних проїздів, зв’язаних між собою і із зовнішньою мережею автомобільних доріг. Конструкції існуючих автомобільних проїздів даного майданчика мають параметри, що відповідають характеру транспортних засобів, які рухаються по ним, в тому числі для виконання проектних рішень по підготовці та проведенню будівництва сховища № 11А – для транспортування будівельних матеріалів. Доставка персоналу на проммайданчик ПЗРВ здійснюється автобусом з м. Чорнобиль. На території ПЗРВ «Буряківка» є свердловина, яка перебуває на балансі ДСП «ЦСП», для видобування підземної води технічної якості.
щодо технічної альтернативи 2.
Заходи з еколого-інженерної підготовки і захисту території аналогічні технічній альтернативі 1
щодо територіальної альтернативи 1.
Регулярний радіаційно-екологічний контроль території планованої діяльності, який здійснює ДСП «Екоцентр».
щодо територіальної альтернативи 2.
аналогічні технічній альтернативі 1
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Клімат і мікроклімат: Впливи на мікрокліматичні умови відсутні, оскільки джерела значного волого-, тепловиділення на майданчику розміщення об’єкту відсутні. Вплив на природні умови проектована діяльність не чинитиме.
Повітряне середовище: У відповідності до ЗВІТУ з інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел ПЗРВ «Буряківка» ДСП «ЦППРВ» загальна кількість існуючих джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферу від об’єкту складає 3 одиниці, зокрема: 3 стаціонарних організованих джерела викидів. Після будівництва кількість джерел викидів не змінюється. Вплив на повітряне середовище буде оцінений на період проведення будівельних робіт. Згідно попередніх результатів розрахунків приземних концентрацій шкідливих речовин в атмосфері – розсіювання викидів, перевищень ГДК в приземному шарі атмосферного повітря в районі досліджуваного майданчика не планується.
Перевищення рівня допустимого звукового тиску; теплового, електромагнітного випромінювання; ультразвуку при роботі устаткування на проектованому об’єкті не передбачається.
Геологічне середовище та грунт: Передбачається виїмка ґрунту для влаштування ємності сховища. Проектом передбачені заходи, які зменшать негативний вплив на ґрунт. Вплив допустимий.
Водне середовище: Проектом не передбачається надходження у водне середовище забруднюючих речовин, порушення гідродинамічного режиму, виснаження поверхневих і підземних водних ресурсів, погіршення стану вод і деградації угруповань водних організмів.
Відходи Передбачається поводження з відходами, які будуть утворюватись будівельних робіт, у відповідності до вимог ЗУ «Про управління відходами» : окреме збирання відходів за видами і класами небезпеки у відповідні ємності, передача відходів спеціалізованим підприємствам на договірних умовах.
Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти Вплив відсутній.
Соціальне середовище Вплив відсутній.
Техногенне середовище Викиди шкідливих речовин при реалізації планованої діяльності не створюватимуть перевищення ГДК у приземному шарі атмосферного повітря. Негативний впливу на оточуюче техногенне середовище відсутній.
щодо технічної альтернативи 2.
аналогічно технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Здійснення планованої діяльності із дотриманням чинних нормативно-правових актів з радіаційної безпеки, по поводженню з радіоактивними відходами та в сфері охорони навколишнього природного середовища; державних будівельних норм; наявність дозвільних документів та дотримання їх особливих умов (ліцензія, санітарно-гігієнічний паспорт, спеціальний дозвіл тощо); виконання регламентів радіаційно-екологічного моніторингу та радіаційно-дозиметричного контролю.
щодо територіальної альтернативи 2. Аналогічно територіальної альтернативи 1
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія
3) установки для виробництва або збагачення ядерного палива, установки для переробки відпрацьованого ядерного палива та високоактивних відходів, установки для захоронення радіоактивних відходів, зберігання (понад 10 років) чи переробки відпрацьованого ядерного палива або радіоактивних відходів поза межами місця їх утворення;
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстави відсутні
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планована діяльність належить до першої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля: – ст.3, частина 2, п.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (зберігання (понад 10 років) чи переробки відпрацьованого ядерного палива або радіоактивних відходів поза межами місця їх утворення). Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п.2. ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-УШ від 23 травня 2017 року.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки
впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
висновок з оцінки впливу на довкілля,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, відповідно до вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
дозвіл на виконання будівельних робіт
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю, відповідно до вимог Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35, м. Київ, 03035. ,OVD@mepr.gov.ua, тел./факс +38 (044) 206-31-40, +38 (044) 206-31-50 , Грицак Олена Анатоліївна
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)