Однією з головних сфер, яка має популяризувати Переяслав є туризм. Проте ніхто не заперечить, що в цьому напрямку зроблено ще далеко не все. Серйозним кроком до збільшення потоку туристів може стати створення брендбуку міста. Свій варіант цієї книги на розгляд депутатів міськради запропонували переяславці Тетяна Юношева та Тарас Куделя-Апраксін. Рішення мають прийняти на березневій сесії. Про це пише «Вісник Переяславщини».

«Після того, як побачили в мережі, що в Ірпені прийняли брендбук, подумали, а чому в Переяславі його досі немає? Влітку минулого року взялися за його створення. У фейсбуці була створена сторінка «Брендбук Переяслава», і всі охочі могли долучитися і певним чином допомогти, висловити свою думку», – розповіла один з авторів проекту Тетяна Юношева.

 

За освітою Тетяна Юношева вчитель історії та правознавства, вона й написала текст до брендбука: про історію, сучасність міста. Разом з українським у книзі подано текст англійською. Над ілюстраціями працював Тарас Куделя-Апраксін. Більшість фото зроблена саме ним, є навіть знімки із дрону. Давні фото взято з інтернету.

У брендбуці коротко подана вся необхідна для туриста інформація про Переяслав. Для цього авторка опрацювала сотні сторінок з різноманітних джерел. Історичну частину узгоджувала з доктором історичних наук, професором Олександром Колибенком. Туристична привабливість міста описана як у загальному, так і про кожен музей окремо. Також є інформація про фестивалі, яких з роками у місті проводять все більше.

На чільному місці у виданні розповідь про ідею створення бренда міста та варіанти його використання.

«За основу ми взяли концепцію головного архітектора міста Анни Степаненко – Переяслав у спіралі Всесвіту. Поступово до логотипа додавали деякі цікаві нюанси. Наприклад, мій чоловік запропонував замість «я» у назві «Переяслав» використати давньослов’янську літеру «азь». Додали до неї зображення храму. А спіраль часу поєднали з восьмигранним куполом – всі переяславські храми мають такі куполи» – розповіла Тетяна Юношева.

Оскільки «азь», тобто «я» виділено, дописувачі у соцмережах відзначили, що й справді місто має сильновиражене власне «Я». А пояснення до логотипа наступне: саме з мене починається світ, саме з мене починається Всесвіт, саме з мене починається Переяслав. Якщо змінюватимеш себе, то й зміниш усе навколо.

У символіці міста використали темно-синій та теракотовий кольори, вони традиційні для Середньої Наддніпрянщини. Кольорову гаму узгоджували, зокрема, з етнографом Ларисою Годліною, вона була рада, що нарешті хтось зробив усе, як належить.

За законом «Про авторське право і суміжні права» вся символіка територіальної громади належить її жителям. Тобто після затвердження брендбуку будь-хто зможе використати логотип у своїй продукції, проте із суворим дотриманнях пропорцій та кольорів. Всі необхідні макети будуть викладені на сайті міської ради. У книзі є приклади сувенірів: блокноти, папки, сумки, значки, футболки, кепки, чашки. Є його зображення на зупинках і навіть на автобусах.

Брендбук створений насамперед, для того, щоб залучати інвестиції у місто, це реклама не лише в Україні, а й в усьому світі. Книга двомовна, тож делегації від міської ради зможуть презентувати Переяслав у закордонних поїздках, адже у брендбуці він показаний з найкращих боків, як духовний центр української нації.

Як зазначили автори проекту брендбуку, їх ідея і весь проект вийшов нічим не гіршим від тих, що виготовляються професійними фірмами, а чимось навіть і кращим. Бо працювали над ним реально зацікавлені, закохані в місто люди, і не для того, щоб заробити на цьому.