Благодійний фонд ICEPP організував фінальний захід проекту Digital Youth, на якому 20 талановитих школярів-старшокласників з 8 об’єднаних територіальних громад Київської області презентували свої власні інформаційні кампанії, що мали привернути увагу громадськості до соціальних та екологічних викликів.

Протягом трьох місяців креативні підлітки проходили комплексну програму навчання, де опановували знання про використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в контексті активного громадянства та підвищення обізнаності щодо соціальних викликів, з якими стикається громада.

Фінальним завданням команд було створення інформаційної кампанії або соціального флешмобу, що буде спонукати їхніх співгромадян впливати на вирішення існуючих проблем у їхніх містах і селищах та просування її у соціальних мережах. Лише за 2 тижні, загальне охоплення вірусних відео у мережі інтернет сягнуло більш ніж 55 тисяч переглядів, а також зібрало більш ніж 3 тисячі коментарів, вподобань та поширень.

Під час фінальних презентацій долю 20 учасників визначали експертні судді: Марина Попатенко – начальниця Управління молодіжної політики та національно- патріотичного виховання Київської обласної державної адміністрації, Алла Прунь – виконавчий директор інформаційно-аналітичного центру «Громадський Простір», Ольга Малиш – засновниця комунікаційної агенції Friends of Brands, Анатолій Безпалюк – радник з проєктів Програми «U-LEAD з Європою» та Оксана Лелюк – радниця з комунікацій Київського Центру розвитку місцевого самоврядування. Умови перемоги були традиційними: вразити суддів своєю унікальністю, представити результати просування інформаційної кампанії у соціальних мережах і довести, що проблема у громаді почала вирішуватись.

Найпопулярнішою темою інформаційних кампаній була екологічна. Команда з Березанської громади висвітила проблему «лукізму» серед молоді – дискримінації за зовнішнім виглядом. Також учасники піднімали не менш важливі теми, такі як відсутність належного дозвілля у невеликих містечках, байдужості молоді до проблем у своїх локальних осередках та міграції, страху та сором’язливості серед молоді, що може негативно впливати на їхнє життя.

За результатами журі переможницею проекту Digital Youth стала команда зі Ржищівської ОТГ, яку представляли Катерина Яненко і Анастасія Бартко. Дівчата отримають можливість подальшого розвитку їхніх цифрових знань та вмінь. Дівчата зняли потужний соціальний ролик, що привертає увагу до байдужості молоді до проблем у громадах та піднімає питання міграції молодих людей за кордон. #вибірзатобою – це можливість наголосити на проблемі та переконати молодь не лишати власні локальні осередки, працювати на благо їхнього розвитку та спільно з усіма робити свій вклад у розвиток України.

«Для нас було великою радістю брати участь у такому проекті, – зазначила Катерина Яненко. – Спочатку нам здалося, що все матиме вигляд формального навчання, однак після перших тренінгів нам стало зрозуміло, наскільки потрібним та класним є цей проект для молоді з ОТГ. Ми надзвичайно щасливі, що змогли виграти головний приз та стати найкращою ОТГ Київської області».

Особливий приз глядацьких симпатій від гостей заходу отримала команда з Макарівської громади у складі Богдана Гончарова, Антона Головченка та Марії Островської. Їхній флешмоб #belikejordan став вірусним у соцмережах: на ньому люди намагаються влучити у сміттєві баки пластиковими пляшками, імітуючи вкидання баскетбольного м’яча у сітку.

Незалежно від результатів конкурсу, всі учасники отримали неоціненний фідбек:  від представників влади, фахівців у сфері комунікативістики, людей, що протягом десятиліть реалізовують молодіжні проекти. Сподіваємось, що участь у проекті Digital Youth стане для них каталізатором майбутніх перетворень, над якими вони будуть надалі працювати.

Проект Digital Youth в Київській області завершився, однак робота над вирішенням проблем у громадах лише почалася. Варто вірити у талановиту українську молодь, яка здатна змінювати нашу державу на краще!