По всій країні триває «Чорна п’ятниця» та наближаються Новорічні свята, тож аби встигнути придбати  подарунки та бажані товари зі знижками багато українців користуються послугами
он-лайн магазинів. Як купувати і не потрапляти на гачок шахраїв, розскаже фахівець Регіонального центру з надання безоплатної
вторинної правової допомоги у місті Києві

Отже,  найбільш популярні види шахрайства в мережі:
– не відправлення товару при повній спліті його вартості покупцем;
– відправлення іншого товару замість попередньо оплаченого;
– продаж товару без супровідних документів на нього;
– занижена ціна на товар у інтернет-магазині;
– підтвердження покупки вказавши дані банківської карти;
– повідомлення про виграш в лотереї, участі в якій Ви не брали.
Аби не стати жертвою інтернет-шахраїв радимо Вам перевіряти наявність  повної інформації про продавця – його назву, місцезнаходження, організаційно-
правову форму діяльності та контакти, ціну, умови та вартість доставки товару, гарантійні зобов’язання, порядок розірвання договору, не сплачуйте повну вартість
за товар попередньо, а також звертайте увагу на унікальність зображень товару, розміщених на сайті продавця.
Сайт магазину має бути наповненим, зображення якісними та деталізованими, також Вам мають дати змогу залишити відгук безпосередньо на сайті та
ознайомитися з відгуками покупців. Вивчіть відгуки на форумах через пошуковий сервіс Google або у соціальних мережах. У надійного продавця мають бути наявні
та наповнені сторінки у соціальних мережах, офіс та торгові точки оф-лайн із зазначенням адреси та контактного номеру телефону, а також на сайтах
виробників товару має бути посилання на магазин.

Фотоколаж наданий автором

Перед покупкою необхідно обов’язково з’ясувати найменування та місцезнаходження продавця, основні характеристики продукції (розмір, колір,
матеріал тощо), ціну товару та наявність додаткових платежів, порядок прийняття претензії умови гарантії та поставки, порядок обміну або повернення покупки.
У разі відсутності такої інформації – радимо відмовитись від придбання товарів у такому інтернет-магазині.
Якщо у Вас все таки виникла необхідність повернути/обміняти придбаний в інтернет-магазині товар, то необхідно зберегти документ, що підтверджує оплату
та отримання товару, переконатися, що товар збережений у первісному вигляді та протягом 14 днів з дня купівлі звернутися до продавця з вимогою про повернення
або обмін товару, повідомити, як можна забрати товар, оскільки витрати за пересилання товару покладаються або на продавця, або за домовленістю сторін.
Якщо продавець відмовляється прийняти/обміняти товар, необхідно переконатися що Ви володієте інформацією про суб’єкта господарювання, який
здійснив продаж товару, а саме його найменування і місцезнаходження, та зверніться із заявою про порушення Ваших прав до Держпродспоживслужби
України чи до суду за місцем Вашого проживання. Судовий збір за позовами про захист прав споживачів не стягується.
Якщо Ви стали жертвою шахраїв звертайтеся за номером гарячої лінії безоплатної правової допомоги 0 800 213 103, або найближчої до Вас точки
доступу до безоплатної правової допомоги.

Діана Мєшкова