За даними Глобального індексу конкурентоспроможності, в 2019 році, Україна займає 118 місце у світі за рівнем захисту прав інтелектуальної власності. На теперішній час, це є гострим питанням для розуміння у суспільстві, оскільки будь яка праця повинна бути оцінена, в тому числі інтелектуальна та творча, яка має дуже велике значення, хоча краще мабуть буде сказати: має велику цінність, адже в наш час інтелектуальна власність продається і купується за великі гроші. Всі люди люди, ще з маличку, повинні знати та розуміти, те що заповідь – не вкради, відноситься і до інтелектуальної власності, це і буде однією із рушійних сил для розвитку України у напрямі мистецтва, технологій, розроблення стартапів, та в цілому у зміцненні економічного добробуту держави, а не виведенню інтелектуальних ідей за її межі, що і дасть можливість для залучення та реалізації інтелектуальних продуктів із зовні.

І поки суспільство починає усвідомлювати необхідність захисту прав інтелектуальної власності, хочеться запропонувати як захистити себе у вказаному напрямі, хоча б на побутовому рівні та з використанням мінімальних ресурсів, і так щоб у даних способах був юридичний зміст, і так:

 

Фіксація створення власної інтелектуальної власності.

Найпростішим способом є відправлення запису власної творчості, на диску або на папері, поштовим або електронним листом на власну адресу. Такий конверт або лист необхідно зберегти без відкриття, а також зафіксувати факт відправлення такого листа, шляхом збереження фіскального чеку з поштового відділення про відправлення даного листа.

 

Фіксація власного імені.

Поряд із публікацією інтелектуальної власності вказуйте власне ім’я і прізвище, знак «©», рік коли ви це опублікували вперше та поточний рік публікації.

 

Фіксація інформації у ЗМІ

Замовити у будь-які газеті, в тому числі Інтренет-виданні, публікацію із вашим твором із зазначенням Вашого авторства

 

Фіксація інформації у соціальних мережах.

Пишіть пости в соціальних мережах, статті на блогах і вказуйте власне авторство інтелектуальної власності. Створіть бізнес-профілі у Facebook і Instagram із назвами вашого бренду. Створюйте історію використання власної інтелектуальної власності в інтернеті, там де це можливо. Створіть електронну пошту із назвою вашого бренду, а також зробіть підпис в листах із позначенням вашої інтелектуальної власності та авторства на неї. Чим більше буде історії, тим краще буде для юридичного захисту інтелектуальної власності.

Розповсюдження інформації серед клієнтів та партнерів

Зробіть візитки або фірмові бланки із вашим брендом, які ви будете використовувати у повсякденній роботі з клієнтами та партнерами. А якщо замовлення друку візитки чи фірмового бланку, відбуватиметься через типографію, то зафіксуйте документально, або хоча б в переписці ці факти. Це також буде і рекламою бренду або інтелектуальної власності

 

А основне і найбільш ефективне – це є реєстрація інтелектуальної власності в державних органах.

У разі якщо права порушуються, в тому числі і право на інтелектуальну власність, то можна звернутися до центрів безоплатної правової допомоги та отримати фахову консультацію юриста. Користуйтесь і цією порадою.

 

Автор

Михайло Харін