Команда YouControl зібрала розслідування за 10 останніх років з чотирьох організацій, що проводять антикорупційні розслідування, та створила інструмент “Репутація в медіа”. Аналітична система показує причетність фізичних і юридичних осіб до розслідувань у їх досьє, а також будує зв’язки між фігурантами. Проєкт стане дороговказом для всіх, хто хоче дізнатися деталі щодо згадування певних осіб чи компаній в розслідуваннях, оцінити ситуацію на зараз чи “дотиснути” справи.
Для чого створили?
Часто резонансні медійні розслідування забуваються, кудись зникають. Є різні способи прибрати “небажані матеріали”. Хтось фізично видаляє статті, хтось створює багато інших “хороших” новин і посуває розслідування на 10-ту сторінку в гугл-видачі. Деякі матеріали зникають через закриття сайтів чи видалення матеріалів у зв’язку зі зміною редполітики видання.
“Ми створили проєкт “Репутація в медіа” для того, щоб полегшити пошук інформації про фігурування осіб і компаній у журналістських розслідуваннях. На сьогодні виявили понад 47 тисяч таких згадок. Інструмент дозволить вчасно дізнатися, що у контрагента “за плечима”. Ці матеріали архівуватимуться в системі та будуть доступні незалежно від існування сайтів, де вони були опубліковані”, ‒ розповів засновник та СЕО компанії YouControl Сергій Мільман.
Наразі система містить понад 2 500 журналістських розслідувань за 10 останніх років від 4-х партнерів: “Слідство.інфо”, “Схеми: корупція в деталях”, “Бігус.інфо”, “Наші гроші”. В планах – доповнення матеріалами з інших авторитетних джерел.
Кому корисно?
Дані щодо фігурантів журналістських розслідувань доповнять картину при аналізі ризиків співпраці. Інструмент можуть використовувати комплаєнс-офіцери, співробітники служби безпеки, юристи, відділ закупівель, керівники або власники компаній. І звісно, журналісти та громадські активісти, щоб зрозуміти, які розслідування вже були проведені раніше стосовно героїв їх публікацій.
Проєкт також сприятиме належному виконанню норм чинного законодавства у сфері фінансового моніторингу. Адже, згідно Закону про фінмон 36 1-IX всі суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані виконувати норми постанов НБУ (65 і 107) в частині проведення перевірки клієнтів з високим рівнем ризиковості. А саме: “отримання додаткової інформації щодо клієнта шляхом пошуку інформації про нього у відкритих джерелах (наприклад, офіційних джерелах, публічних реєстрах, вебсайтах авторитетних видань)”.
Загалом розробка “Репутація в медіа” стане дороговказом для всіх, хто хоче дізнатися деталі щодо згадування певних осіб чи компаній в розслідуваннях, оцінити ситуацію на зараз чи “дотиснути” справи. Адже дані з журналістських матеріалів часто є приводом для проведення відповідних розглядів та порушення справ правоохоронними органами.
Як це працює?
Для перевірки компанії варто внести її назву чи код ЄДРПОУ в пошук на головній сторінці сайту YouControl. Якщо компанія згадується у розслідуваннях одного або декількох медіа, це відобразиться у її досьє в розділі “Репутація в медіа”. Тут же коротко викладена суть публікації і є посилання на першоджерело. Також в розділі “Зв’язки PRO” автоматично будуються зв’язки між фігурантами розслідувань. Щоб перевірити фізичну особу, варто скористатися модулем YouControl People ‒ там достатньо ввести ПІБ. Картинки в гарній якості
Відеоролик з кейсом https://youtu.be/OTlRAYvzFVA