Українські діти та підлітки створили капсульну колекцію прикрас до Ukraine Recovery Conference у Римі в рамках спільного проєкту Фундації Катерини Осадчої, Міністерства економіки України і бренду аксесуарів ручної роботи TSVITE TEREN.
Проєкт під назвою “Rise” — частина великої програми професійної орієнтації дітей — “Платформа майбутньої професії”. Завдяки цьому проєкту діти, які опинилися у складних життєвих обставинах знайомляться із різними професіями, аби визначити свій майбутній кар’єрний шлях. П’ятеро дітей, які проживають у будинку сімейного типу відвідали майстер-клас із гончарства, дізналися про те, як виготовляються прикраси із кераміки та створили власний дизайн керамічних пташок.

Діти родом із Покровська на Донеччині та через системні обстріли, у 2022 їхній сім’ї довелося евакуюватися. Нині велика патронатна родина із 10 дітей мешкає на Київщині.
Цю капсульну колекцію із півсотні прикрас, на конференції з відновлення України — Ukraine Recovery Conefernce презентували партнерам Перша віцепрем’єр-міністерка — Міністерка економіки України Юлія Свириденко та Катерина Осадча — засновниця Фундації Катерини Осадчої. Таким чином прагнули провернути увагу міжнародної спільноти і бізнесу до важливості розвитку навичок дітей і їхньої професійної орієнтації.
“Відновлення — виклик, який постане не лише перед нашим поколінням, але перед наступним. Тому нині нам дуже важливо приділяти особливу увагу питанню професійної орієнтації підлітків і дітей. Мотивувати їх ставати частиною великих соціальних змін, знаходити свій шлях і своє покликання. А це потребує єднання громадянського суспільства, держави, бізнесу і міжнародних партнерів”, — зазначає засновниця Фундації Катерина Осадча.

Загалом в рамках “Платформи майбутньої професії” вже близько 4 тисяч дітей долучилися до профорієнтаційних заходів — від профорієнтаційних тестів до майстеркласів, зустрічей із відомими фахівцями галузей та безпосередньо відвідувань виробництв, де діти змогли спробувати професію мрії на практиці.
“Вже маємо успішні кейси. Наприклад, після майстер-класу у ресторані один із хлопців вирішив, що він хоче стати шеф-кухарем і зараз залишився на літню практику у цьому закладі. Інший приклад — після виробництва швейного цеху одна із дівчаток-учасниць проєкту готується вступати на дизайнера. Наша мета — розширити проєкт і залучити більше бізнесів, які були б готові привідкривати для школярів свої двері. Також цінно, що ми впроваджуємо цю ініціативу із державою, аби професії, в які ми закохуємо дітей, були актуальними і затребуваними на ринку праці — це як промисловість, енергетика, транспорт та логістика, агропродовольчий комплекс, так і ІТ, зелений перехід, підприємництво”, — додає Катерина Осадча.

Нагадаємо, дослідження “Індекс майбутнього” свідчить, що кожен п’ятий підліток в Україні ще не задумувався ким хоче бути у майбутньому, а 70%підлітків не можуть назвати конкретну сферу зайнятості чи професію, у якій хотіли б працювати у 30-річному віці — показник, що майже вдвічі перевищує середнє значення у країнах ОЕСР. Крім того, ефективна профорієнтація дітей з інституційних форм догляду ще більше ускладнюється відсутністю постійної підтримки та порад від старших, батьків чи опікунів, а також недостатнім розвитком життєвих і соціальних навичок.
